Skip to content
liikunnan nettikurssi

Liiku hyvinvointi -verkkokurssi

Nyt se on julkaistu! Ensimmäinen verkkokurssi Liiku hyvinvointi -brändistä. Kyseessä on kuusi viikkoa kestävä ”Kesäksi kuntoon” -kurssi. Voit tehdä kurssin lihaskuntoharjoitteet kotona tai mökillä tai mikä paikka sinulle parhaiten sopii. Lisäksi aerobista puolta voit harjoitella juoksemalla ja kävelemällä. Suosittelen hankkimaan käsipainot ja kahvakuulan harjoittelua varten.

Kenelle verkkokurssit sopivat

”Kesäksi kuntoon” -kurssilla kiinteytämme vartalon ja nostamme lihaskuntoa ja aerobista kestävyyttä. Kurssi on kätevä suorittaa, sillä voit tehdä sen juuri siellä missä itse haluat. Harjoitukset ovat kännykässäsi ja voit tehdä treenit juuri sinulle sopivaan aikaan. Appi muistuttelee sinua harjoituksen alkamisesta, mutta itse päätät harjoituksen ajan. Hintakin on edullinen. Kuukauden salikortti saattaa olla kalliimpi.

Verkkokurssin sisältö

Kurssilla saat harjoitusohjelman selkeillä kuvilla ja videoilla varustettuna. Pääset aloittamaan kurssin heti maksettuasi kurssimaksun. Maksuun sisältyy mobiililaitteeseen asennettava oma appi. Voit katsoa siitä ohjeistusta harjoituksen aikana ja merkata tuloksesi kätevästi muistiin. Jälkeenpäin siitä on helppo seurata kehitystä sinulle keskeisissä tavoitteissa. Apin kautta saat kannustusta harjoitteluusi ja chatin kautta voit keskustella harjoituskavereidesi kanssa.

Kurssin tavoitteena on kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kasvattaminen, vaikka jokin tietty ominaisuus, kuten edellä mainittu kiinteytyminen tai kunnon kohotus, olisi sinulla nostettu enemmän esille. Kurssin aluksi sinun on hyvä pohtia omia tavoitteitasi ja kuinka saat ajan riittämään harjoitteluun. Liikunnasta ei saisi tulla stressiä, vaikka harjoitukset olisivat koviakin. Stressaavia asioita on tämän päivän ihmisillä riittävästi muutenkin.

Sinulle sopiva harjoitus

Lyhytkin harjoitus voi olla tehokas. Monesti fyysinen kuormitus on vastapainoa päivän henkiselle kuormitukselle. Eli sopiva intervalliharjoitus rasittaa kehoa ja poistaa stressiä. Puolessa tunnissa voi saada jo kummasti piristystä päivään. Toki palauttavat harjoitukset ja kevyet treenit kuuluvat sopivaan harjoitusohjelmaan.

Lepo ja ruokavalio kuuluvat verkkokurssin sisältöön. Maltathan levätä riittävästi? Yleensä aikuiset ihmiset tarvitsevat vähintään seitsemän tuntia unta. Nuoremmat enemmän. Kurssilla saat kysymyksiä lepoon ja ruokavalioon liittyen. Pohdi niitä huolellisesti. Sinä itse olet tärkein tekijä hyvinvointisi rakentajana. Varaa lisäksi riittävästi aikaa palautumiseen.

Toki kunnianhimoiset urheilutavoitteet eivät sovellu kaikkiin elämäntilanteisiin. Esimerkiksi maratonin juoksemista ei ehkä kannata suunnitella, jos sinulla on hyvin kiireinen vaihe töissä tai iso liuta lapsukaisia hoidettavana kotosalla. Keskity siinä tapauksessa liikunnan virkistäviin vaikutuksiin lyhyempien harjoitusten muodossa. Hyvinvointi on koko elämän mittainen asia. Pikkuhiljaa tulokset paranevat ja mieli pysyy virkeänä, kun vielä muistat olla armollinen itsellesi.

Verkkokursseillehan pääset osallistumaan verkkokaupan kautta. Verkkokauppa löytyy sivuiltani liikuhyvinvointi.fi

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.